E-ihracatta Avrupa’da tekstil, Orta Doğu’da kozmetik ürünler öne çıktı

E-ihracatta Sektörler ve 2025 Perspektifi

E-ihracatta tekstil ve hazır giyim, kozmetik, gıda, takı ve aksesuarlar, mobilya ve ev dekorasyonu gibi sektörler öne çıkıyor. Yaklaşan 2025 yılı, e-ticaretin sınırlarını genişleterek hızla e-ihracata odaklanabileceği bir dönem olarak görülüyor.

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Hakan Çevikoğlu, e-ticaretin sadece Türkiye ekonomisinin dijital dönüşümünde öncü olmadığını vurguluyor. Aynı zamanda sürdürülebilir büyüme hedeflerine kritik katkılar sunuyor. Çevikoğlu, geleneksel ticaretin sınırlarını dijital platformlarla aşan sektörün, geniş bir ekosistemi dünya pazarlarına bağlamada nasıl kolaylık sağladığına dikkat çekiyor.

E-ticaretin etkisi sadece ticaret hacmindeki büyümeyle sınırlı değil. Çevikoğlu, sektörün tüketici alışkanlıklarını dönüştürdüğünü, lojistik, ödeme sistemleri ve dijital pazarlama gibi alanlarda yeniliği teşvik ettiğini belirtiyor.

Girişimcilerden KOBİ’lere kadar geniş bir ekosisteme uluslararası fırsatlar sunan e-ticaret sektörü, Türkiye’yi küresel ticarette daha güçlü bir konuma taşımak için büyük bir fırsat sunuyor. Çevikoğlu, teknoloji, girişimcilik ruhu ve yenilikçi iş modellerini bir araya getiren e-ticaret alanının Türkiye’nin görünürlüğünü artırmak için önemli bir platform olacağını belirtiyor.

“Türkiye’den 100’den Fazla Ülkeye E-ihracat Yapılıyor”

Çevikoğlu, 2024’ün Türkiye için e-ticaret sektöründe dikkat çekici bir büyüme dönemi olacağını ve sektör hacminin tahminen 3,4 trilyon liraya ulaşabileceğini belirtiyor. 2025’in ise e-ihracata odaklanarak dönüşüm yılı olabileceğini ifade ediyor. Türkiye’nin 2024’te ihracatında e-ihracatın payının yüzde 2,7’ye ulaşması ve yaklaşık 7 milyar dolarlık bir hacmi temsil etmesi bekleniyor.

E-ihracatın Türkiye’nin uluslararası ticaretteki konumunu güçlendiren stratejik bir araç olduğuna vurgu yapan Çevikoğlu, hedeflerinin e-ihracat hacmini 10 milyar doların üzerine çıkarmak olduğunu belirtiyor. Türkiye’nin coğrafi konumu, üretim gücü ve ticari ilişkileri sayesinde dünya çapında geniş bir pazar ağına erişebildiğinden bahsediyor.

Çevikoğlu, özellikle geleneksel ihracatta Türkiye’nin en büyük ticaret ortağı olan Avrupa’nın e-ihracat alanında da önemli bir rol oynadığını belirtiyor. Onu sırasıyla Amerika, Orta Doğu ve Körfez ülkeleri, Orta Asya ve Türk Cumhuriyetleri ile Asya Pasifik bölgeleri izliyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir